Adaptační program pro děti 2. oddělení

  • Rodiče mají možnost být první dny chvíli s dětmi ve třídě (dle potřeby)
  • Empatický přístup k dětem i rodičům. Citlivé přijetí, klidné vystupování, usměvavá a tolerantní učitelka jsou základem pro získání důvěry a zmírnění obav z nového prostředí. A to jak pro dítě, tak i pro jeho rodiče.
  • Dítě si může sebou do školky přinést svoji oblíbenou hračku, plyšáka
  • Aby dítě nemělo problémy s adaptací, neměli by rodiče dítě strašit školkou „Počkej, až budeš ve školce.....“
  • Je lepší, když jsou děti zvyklé na dětský kolektiv a ne jenom na rodiče
  • Děti se u nás postupně seznamuji s prostředím, s dětmi, s námi
  • Děti jsou seznámený s určitými pravidly a musí se je naučit respektovat
  • Ke každému dítěti přistupujeme individuálně, dle jeho potřeb (děti do ničeho nenutíme)
  • Zbytečně neprodlužovat ranní loučení a nevyvolávat v dítěti lítost nad vzájemným odloučením
  • Je důležité, aby rodič s dítětem o nástupu do školky mluvil, připravoval ho, co tam bude dělat, co ho čeká.

Přidáno 11. 7. 2022, autor: J4W Admin